loading...
فروشگاه و وبلاگ استودیو انیمیشن اپیکس
پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر بر مسلمین جهان مبارک باد

  پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر بر مسلمین جهان مبارک باد 


https://rozup.ir/view/1674391/fetr%20matlab.jpg

     
       عید سعید فطر


عید فطر یکی از دو عید بزرگ در سنت اسلامی است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه داری به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیاری از کارهای مباح دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می طلبند، اجر و پاداشی که خود خداوند به آنان وعده داده است.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) در یکی از اعیاد فطر خطبه ای خوانده اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده اند.

خطب امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام یوم الفطر فقال: ایها الناس! ان یومکم هذا یوم یثاب فیه المحسنون و یخسر فیه المبطلون و هو اشبه بیوم قیامکم، فاذکروا بخروجکم من منازلکم الی مصلاکم خروجکم من الاجداث الی ربکم و اذکروا بوقوفکم فی مصلاکم و وقوفکم بین یدی ربکم، و اذکروا برجوعکم الی منازلکم، رجوعکم الی منازلکم فی الجنه.

عباد الله! ان ادنی ما للصائمین و الصائمات ان ینادیهم ملک فی آخر یوم من شهر رمضان، ابشروا عباد الله فقد غفر لکم ما سلف من ذنوبکم فانظروا کیف تکونون فیما تستانفون (1)

ای مردم! این روز شما روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و نا امید می گردند و این شباهتی زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوی پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت به سوی منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوی منازلتان در بهشت برین، ای بندگان خدا، کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه دار داده می شود این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می دهد و می گوید:

«هان!بشارتتان باد، ای بندگان خدا که گناهان گذشته تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.»

عارف وارسته ملکی تبریزی درباره عید فطر آورده است: «عید فطر روزی است که خداوند آن را از میان دیگر روزها بر گزیده است و ویژه هدیه بخشیدن و جایزه دادن به بندگان خویش ساخته و آنان را اجازه داده است تا در این روز نزد حضرت او گرد آیند و بر خوان کرم او بنشینند و ادب بندگی بجای آرند، چشم امید به درگاه او دوزند و از خطاهای خویش پوزش خواهند، نیازهای خویش به نزد او آرند و آرزوهای خویش از او خواهند ونیز آنان را وعده و مژده داده است که هر نیازی به او آرند، بر آوره و بیش از آنچه چشم دارند به آنان ببخشند و از مهربانی و بنده نوازی، بخشایش و کارسازی در حق آنان روا دارد که گمان نیز نمی برند.» (2)

روز اول ماه شوال را بدین سبب عید فطر خوانده اند که در این روز، امر امساک و صوم از خوردن و آشامیدن برداشته شده و رخصت داده شد که مؤمنان در روز افطار کنند و روزه خود را بشکنند فطر و فطر و فطور به معنای خوردن و آشامیدن، ابتدای خوردن و آشامیدن است و نیز گفته شده است که به معنای آغاز خوردن و آشامیدن است پس از مدتی از نخوردن و نیاشامیدن. ابتدای خوردن و آشامیدن را افطار می نامند و از این رو است که پس از اتمام روز و هنگامی که مغرب شرعی در روزهای ماه رمضان، شروع می شود انسان افطار می کند یعنی اجازه خوردن پس از امساک از خوردن به او داده می شود.

عید فطر دارای اعمال و عباداتی است که در روایات معصومین(ع) به آنها پرداخته شده و ادعیه خاصی نیز آمده است.

از سخنان معصومین(ع) چنین مستفاد می شود که روز عید فطر، روز گرفتن مزد است. و لذا در این روز مستحب است که انسان بسیار دعا کند و به یاد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلی نگذراند و خیر دنیا و آخرت را بطلبد.

و در قنوت نماز عید می خوانیم:

«... اسئلک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا ان تصلی علی محمد و آل محمد و ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمدا و آل محمد و ان تخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد، صلواتک علیه و علیهم اللهم انی اسالک خیر ما سئلک عبادک الصالحون و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون »

بارالها! به حق این روزی که آن را برای مسلمانان عید و برای محمد(ص) ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قرار دادی از تو می خواهم که بر محمد و آل محمد درود بفرستی و مرا در هر خیری وارد کنی که محمد و آل محمد را در آن وارد کردی و از هر سوء و بدی خارج سازی که محمد و آل محمد را خارج ساختی، درود و صلوات تو بر او و آنها، خداوندا، از تو می طلبم آنچه بندگان شایسته ات از تو خواستند و به تو پناه می برم از آنچه بندگان خالصت به تو پناه بردند.

در صحیفه سجادیه نیز دعایی از امام سجاد(ع) به مناسبت وداع ماه مبارک رمضان و استقبال عید سعید فطر وارد شده است:

«اللهم صل علی محمد و آله و اجبر مصیبتنا بشهرنا و بارک لنا فی یوم عیدنا و فطرنا و اجعله من خیر یوم مر علینا، اجلبه لعفو و امحاه لذنب و اغفرلنا ما خفی من ذنوبنا و ما علن ... اللهم انا نتوب الیک فی یوم فطرنا الذی جعلته للمؤمنین عیدا و سرورا و لاهل ملتک مجمعا و محتشدا، من کل ذنب اذنبناه او سوء اسلفناه او خاطر شرا اضمرناه توبة من لا ینطوی علی رجوع الی.»

پروردگارا! بر محمد و آل محمد درود فرست و مصیبت ما را در این ماه جبران کن و روز فطر را بر ما عیدی مبارک و خجسته بگردان و آن را از بهترین روزهایی قرار ده که بر ما گذشته است که در این روز بیشتر ما را مورد عفو قرار دهی و گناهانمان را بشوئی و خداوندا بر ما ببخشایی آنچه در پنهان و آشکارا گناه گردانیم ... خداوندا! در این روز عید فطرمان که برای مؤمنان روز عید و خوشحالی و برای مسلمانان روز اجتماع و گردهمائی قرار دادی از هر گناهی که مرتکب شده ایم و هر کار بدی که کرده ایم و هر نیت ناشایسته ای که در ضمیرمان نقش بسته است به سوی تو باز می گردیم و توبه می کنیم، توبه ای که در آن بازگشت به گناه هرگز نباشد و بازگشتی که در آن هرگز روی آوردن به معصیت نباشد. بارالها! این عید را بر تمام مؤمنان مبارک گردان و در این روز، ما را توفیق بازگشت به سویت و توبه از گناهان عطا فرما.» (3)

پی نوشت ها:

1- محمدی ری شهری، میزان الحکمه، 7/131 - 132

2- میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، المراقبات فی اعمال السنه، تبریز، 1281 ق ص 167، مجله پاسدار اسلام، ش 101، ص 10

3- نک: ماهنامه پاسدار اسلام، شماره 101، اردیبهشت ماه 1369 ص 10 - 11، 50

رمضان، تجلی معبود (ره توشه راهیان نور) صفحه 248

جمعی از نویسندگان

apixbax.rozblog.com

Mr.Apix بازدید : 181 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

کارگردان قسمت دوم انیمیشن «لگو» معرفی شد

استودیو وارنر از کریس مک کی برای کارگردانی فیلم انیمیشن لگو۲ دعوت کرد. مک کی در قسمت ول انیمیشن لگو به عنوان دستیار کارگردان فعالیت دشته، قرار است صندلی کارگردانی این قسمت را از آن خود کند.

بنابر گزارش سینماباکس به نقل از سینماخبر، قسمت اول انیمیشن لگو به کارگردانی فیل لورد و کریس میلر بیش از۳۶۰ میلیون دلار فروش داشته است این در حالی است که کارگردانان فیلم ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی از کارگردانی قسمت دوم انصراف داده و تولید آن را به دستیار خود مک کی واگذار کرده اند.

میشل مورگان و جرد استرن نیز باز دیگر برای نگارش فیلمنامه دعوت شده اند.

به گفته مقامات استودیو وارنر در قسمت دوم فیلم لگو به کاراکتر لگو نینجانگو توجه بیشتری خواهد شد و فلاش بکی به زندگی او زده می شود.

مک کی از کارگردانانی است که با فیلمها و برنامه های تلویزیونی مثل جوجه روبات، تایتان مکسیموم، Moral orel شناخته می شود و  لگو۲ اولین تجربه بزرگ سینمایی او محسوب می شود.

Mr.Apix بازدید : 222 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

شرکت دریم‌ورکس انیمیشن پوستر جدید قسمت دوم فیلم انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» را منتشر کرد.

بنابر گزارش سینماباکس به نقل از خبرآنلاین، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید ۲» (How to Train Your Dragon 2) از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ به صورت دوبعدی، سه‌بعدی و آیمکس روی پرده سینماها می‌رود.

داستان فیلم دوم سه‌گانه «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» پنج سال پس از فیلم اول روی می‌دهد. وایکینگ‌ها با اژدهاها دوست شده‌اند و با آن‌ها سواری می‌کنند.

how-to-train-your-dragon-2-poster

هیکاپ حالا در سنین نوجوانی است. او و دوست اژدهایش، بی‌دندان همیشه با هم هستند. آن‌ها در آسمان پرواز می‌کنند، در مناطق ناشناخته می‌گردند و دنیاهای جدید را کاوش می‌کنند. یکی از ماجراهای این دو به کشف یک غار یخی مخفی می‌انجامد که خانه صدها اژدهای وحشی است. هیکاپ و بی‌دندان برای حفظ صلح درگیر یک نبرد می‌شوند.

جی باروشل، جرارد باتلر، کیت بلانشت، کریگ فرگوسن، جیمان هانسو، امریکا فرارا، جونا هیل، کریستوفر مینتس-پلاس، تی.جی. میلر، کریستن ویگ و کیت هرینگتن صداپیشه‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید ۲» به کارگردانی دین دبلوا هستند.

قسمت اول این فیلم سال ۲۰۱۰ با بودجه ۱۶۵ میلیون دلار ساخته شد ۳۷۷ میلیون دلار فروخت. این فیلم نامزد جایزه اسکار در دو رشته بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم بلند انیمیشن بود.

Mr.Apix بازدید : 204 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

قسمتهای جدید دو انیمیشن «شگفت انگیزها ۲» و «ماشینها ۳» از سال ۲۰۱۸ روی پرده می روند.

بنابر گزارش سینماباکس به نقل از سینما خبر، پیکسار در نظر دارد قسمت دوم انیمیشن «شگفت انگیزها ۲» و قسمت سوم انیمیشن «ماشینها» را به فهرست فیلمهای در حال تولید خود اضافه کند.

«باب ایگر» رئیس استودیوی دیزنی روز گذشته اظهار داشت، انیمیشن «شگفت انگیزها» در سال ۲۰۰۴ روی پرده رفت ولی بر خلاف موفقیت آن، تولید قسمت دوم آن پس از ۱۰ سال فراهم شده است.

«براد برد» کارگردان «شگفت انگیزها» در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه قسمت دوم است. پیکسار نیز روی قسمت سوم «ماشینها» مشغول است.

cars2-movie-wallpaper-pixar

استودیوی پیکسار در حال حاضر انیمیشنهای «در جستجوی دوری»، «دایناسور خوب» و «وارونه» را در دست تولید دارد. این استودیو زمان اکران انیمیشنهای جدید «شگفت انگیزها ۲» و «ماشینها ۳» را اعلام نکرده است.

Mr.Apix بازدید : 210 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

استودیوی فیلمسازی یونیورسال با انتشار پوستری زیبا ، از آغاز تولید قسمت سوم انیمیشن «من نفرت انگیز» خبر داد.

بنابر گزارش سینماباکس به نقل از سینماخبر، این انیمیشن که قرار است با محوریت موجودات زرد رنگ این فیلم تولید شود ،‌ انیمیشن «مینیونز» نام گرفته است.

تاکنون داستان کلی این قسمت از انیمیشن «من نفرت انگیز» منتشر نشده است. «ساندرا بولاک» ، «اسکارلت اورکیل» و «جان هام» از صداپیشگان اصلی این انیمیشن هستند. «برایان لینچ» نیز فیلمنامه این انیمیشن را نوشته و با همکاری «کایل بالدا» آن را کارگردانی خواهد کرد.

«من نفرت انگیز ۳» به تهیه کنندگی «کریس ملداندری» ۱۰ جولای ۲۰۱۵ اکران می شود.

minions-tease 3

Mr.Apix بازدید : 102 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

Baner-

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار فراخوان نهمین جشنواره دوسالانه بین المللی پویانمایی (انیمیشن) تهران، مقررات این جشنواره را اعلام کرد.

این جشنواره همچون دوره های گذشته در چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم انداز» از ۱۷ تا ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ در تهران برگزار خواهد شد.

بخش «مسابقه» این جشنواره پذیرای نسخه‌های HDV ,  DVcam (Pal), Blu – Ray ،MiniDV و DVD (Pal) با شرایطی همچون گزینش حداکثر ۳ قسمت از مجموعه‌ها و سریال‌ها و همچنین آثار تبلیغی شامل فیلم‌های آموزشی، صنعتی و تبلیغاتی است.

این در حالی است که گزینش آثار بخش مسابقه بر عهده شورایی است که اعضای آن را ستاد جشنواره انتخاب خواهد کرد و دست اندرکاران تهیه و تولید آثار این بخش امکان شرکت در ترکیب هیأت داوران را نخواهند داشت و همچنین حضور نماینده ای از جشنواره بدون داشتن حق رای در نشست های هیات داوران است.

در این میان، هیأت داوران در بخش مسابقه ایران آثار تولید شده پس از سال ۱۳۸۹ و در بخش مسابقه بین‌الملل آثار خارجی ساخته شده پس از ژانویه ۲۰۱۱ را مورد قضاوت قرار خواهند داد.

هیأت داوران بخش مسابقه ایران و بین‌الملل جوایزی شامل تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی به فیلم‌‌های اول تا سوم اهدا خواهند کرد و همچنین تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، جایزه ویژه هیأت داوران، جایزه ویژه دبیر جشنواره و دیپلم افتخار به بهترین فیلم، کارگردانی، فیلم‌نامه، انیماتور، اثر تلویزیونی، اثر تبلیغی، فیلم تجربی، فضاسازی، موسیقی، صداگذاری و… اختصاص می‌دهند.

بر اساس این خبر، آثار بخش خارج از مسابقه هم‌ارزش با آثار بخش مسابقه هستند و به دلایلی مانند مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضویت یکی از سازندگان در هیأت داوری و تکمیل شدن ظرفیت مورد نظر بخش مسابقه به نمایش در می‌آیند.

بخش «نمایش ویژه» به شیوه غیررقابتی و به منظور فراهم کردن عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در مقایسه با آثار سایر کشورها شکل گرفته و گزیده‌‌ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه از جمله مواردی است که در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد.

بر همین اساس، آثار بخش «چشم‌انداز» با تأکید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی، به شیوه غیررقابتی و با گزینش از میان تولیدات کشورهای مختلف صورت می‌پذیرد که در آن پرداختن به موضوع‌هایی مانند معرفی استعدادهای نوپا، تبیین جایگاه پویانمایی در آثار تبلیغی و مروری بر آثار یک فیلم‌ساز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

دبیرخانه این جشنواره در مقررات عمومی این فراخوان بر ثبت‌نام از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www.tehran-animafestival.ir  تأکید و اعلام کرده تنها فیلم‌های ارسالی که کد رهگیری بر روی آن‌ها درج شده است را می‌پذیرد.

این گزارش می‌افزاید برای مجموعه‌هایی که هر قسمت داستان مستقلی دارد لازم است برای هر قسمت ثبت‌نام جداگانه انجام و کد رهگیری مستقل دریافت شود در غیر این‌صورت دبیرخانه جشنواره تنها قسمت نخست آن مجموعه را در جشنواره شرکت خواهد داد.

همچنین دریافت جایزه از جشنواره‌های دیگر مانع از شرکت داده شدن آثار پویانمایی در این جشنواره نخواهد شد و محدودیتی در تعداد آثار ارسالی برای اشخاص، نهادها و سازمان ها نیزدر نظر گرفته نشده است.

دبیرخانه جشنواره پویانمایی تهران روز ۱۵ آذر را زمان پایانی برای ارسال آثار تعیین و اعلام کرده است که انتخاب آثار در نیمه دوم دی ماه ۱۳۹۳ انجام خواهد شد.

در عین حال، تهیه کنندگان دولتی و خصوصی که تمایل دارند آثارشان در بخش های مختلف جشنواره حضور یابد، می توانند پس از ثبت نام از طریق وب سایت و درج کد رهگیری بر روی نسخه فیلم، آن را به همراه هرگونه اطلاعاتی که ضروری می دانند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره باید آثار خود را به نشانی تهران، خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی، صندوق پستی ۳۶۳-۱۴۱۴۵ ارسال کنند.

این جشنواره با هدف فراهم‌سازی بستری شایسته برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌ها با گرد‌آوری و عرضه هدفمند آثار، کشف توانمندی‌ها و تشویق نوآمدگان عرصه پویانمایی به ابتکار و نوآفرینی و گسترش توانایی‌ها با طرح تکنیک‌ها و نگرش‌های تازه برای دستیابی به کیفیتی افزون‌تر از ۱۷ تا ۲۱ اسفند سال ۱۳۹۳ در کانون برگزار می‌شود.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون

Mr.Apix بازدید : 162 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

 

franz-dvorak-drawing

هنگامی که تصمیم می‌گیریم تا از سوژه‌های اطراف زندگی طراحی کنیم، یا طراحی بر پایه‌ی مشاهده انجام دهیم، تمایل داریم بیشتر در مورد ابزارها و تکنیک‌ها صحبت کنیم، خصوصا در مورد کار فیزیکی طراحی!

اما طراحی قبل از آنکه مداد را بردارید شروع شده است!

زمانی شروع می‌شود که خودمان را در مکان و فضای سوژه احساس کنیم و شروع کنیم آن را بررسی کردن، تا شکل، فرم و پیچیدگی‌های خاصی که ما را مجذوب خود کرده است را روی کاغذ پیاده کنیم.

بسیاری از طراحی‌ها از مدل، تمرینی هست برای کسب روشِ جدید برای دیدنِ سوژه، با توجه به اینکه قبلا آن را نداشته‌اید، و پیدا کردنِ جزئیات در چیزهایی که شما را به خود می‌کشاند.

البته که حساسیتِ بیشتر در این موضوع باعث می‌شود تا طراحی‌های شما دقیقتر و قابل باورتر شوند. همچنین، حتی مهمتر از این:

وقتی از سوژه طراحی می‌کنید، “مشاهده” منبع الهام‌بخش هنرمند است. هرچقدر حساس‌تر مشاهده و بررسی کنید، بیشتر از محیط اطراف الهام خواهید گرفت.

وقتی یاد بگیرید که چگونه مشاهده و بررسی کنید، تماما زاویه دید شما تغییر می‌کند و نتیجه، طراحیِ برپایه‌ی مشاهداتِ دقیق خواهد بود.

تجربه‌ای از مشاهده و تحلیل در حافظه:

اگر چشمانتان را ببندید و در ذهن‌تان اتاقی که در آن بوده‌اید را مجسم کنید، چه مقدار از آن را به صورت دقیق به خاطر خواهید آورد؟ (زودباش، امتحان کن!)

vilhlem-hammershoi-interior-painting

چه تعداد آبجکت را فراموش کرده‌اید؟

چه مقداری را به یاد دارید؟ اما قادر به تصویر شفاف آن نیستید؟

آیا به خاطر دارید که اتاق چطور روشن بود؟

رنگ‌های خاص؟

فاصله‌ی میانِ اشیا؟

به خصوص اگر این اتاق دائما در اشغال شما باشد، این می‌تواند تمرین چشم باز کردن باشد، آوردنِ آگاهی به نگاه کردن‌های معمولی ماست که باعث دیدن و بررسی کردن هرچه دقیق‌تر خواهد شد.

تفاوت میانِ نگاه کردن و دیدن

da-vinci-mona-lisa-detail
لئوناردو داوینچی معتقد بود که چشم انسان میداند که چگونه ببیند اصطلاحا saper vedere . این نکته بسیار مهم است، اما نه فقط در خلق هنر بلکه در تمامی ابعاد زندگی انسانی.

در زندگی روزمره‌ی ما، اغلب دنیا را به شیوه‌ی “سطحی” می‌بینیم. همانطور که در ورزش بالا نشان داده شد، اسکن اتاقی که در آن هستید باعث می شود تا تصاویر و آگاهی مبهمی از محیط اطراف را به خاطر آورید. آنچه که تحت این شرایط نگاه می‌کنیم در حافظه باقی نمی‌ماند، و از تشریح جزء به جزء آن عاجز هستیم.

برای داشتنِ توانایی تجسمِ یک موضوع به صورتِ شفاف، نباید صرفا به آن نگاه (Looking) کنیم، باید آن را ببینیم(Seeing).

ابزارِ مشاهده، تجربه‌ی بصری سوژه است. معنا بخشیدن به آن در سطحِ تصویری.

 ما قادر هستیم که به سوژه‌ای، تا زمانی که چشم‌‍های خود را به آن معطوف کرده ایم نگاه کنیم، اما توجه کامل و آگاهی را نیز باید دخالت دهیم. هنگامی که این کار را انجام می‌دهیم، به سوژه این فرصت را می‌بخشیم تا تاثیری روی ما بگذارد. تنها در این صورت می‌تواند به مدت طولانی در ذهن ما بماند.

این مهم است چون: تمامی طراحی‌ها از ذهن است.

حتی وقتی بر اساس مشاهده و بررسی کار می‌کنید، همیشه لحظاتی هستند که چشم‌تان را ار سوژه برمی‌دارید تا به کاغذ نگاه کنید. در این لحظه شما از روی دیدن طراحی نمی‌کنید، شما چیزی را طراحی می‌کنید که به خاطر سپردید.

Mr.Apix بازدید : 186 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

به نقل از یک‌پزشک:

دوشنبه – ۳۱ شهریور ۱۳۹۳

چه کسی است که انیمیشن رابین هود را دوست نداشته باشد؟ این انیمیشن یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های دوران کودکی بود و با آن دوبله بی‌نظیر برای ما دوست‌داشتنی‌تر هم شده بود.

9-22-2014 10-52-24 AM

اما به تازگی یگ تاریخ‌دان متخصص در تاریخ قرون وسطای انگلیس به نام اندرو ای لارسن، وقتی به مناسبتی این انیمیشن را بازبینی کرد، متوجه شد که داستان این انیمیشن به میزان اندکی در مورد کاراکتر رابین هود است!

ما هنوز نمی‌توانیم در مورد افسانه‌ای بودن یا واقعی بودن رابین هود صحبت کنیم، اما احتمالا او شخصیتی بود که در قرن ۱۴ یا اندکی پیش از آن می‌زیست.

در واقع والت یزنی از دهه ۱۹۳۰ به این فکر افتاده بود که نسخه‌ای از داستان روباهی به نام رینارد (یا رنارت) را که ریشه‌اش به قرن ۱۲ میلادی بازمی‌گشت بسازد. در این داستان روباه باید در شیر ظالمی به نام -شاه لئو- حاضر می‌شد تا به اتهاماتی که علیه او توسط گرگی به نام ایزنگریم وارد شده بود، پاسخ بدهد.

شاه لئو، مأمورانی را برای دستگیر کردن روباه فرستاد: یک خرس، یک درازگوش و یک گربه. روباه توانست بر همه این مأموران غلبه کند و دست آخر ایزنگریم را هم مغلوب کند و خود مشاور جدید لئو شود.

اما مشکل اینجا بود که رینارد در کارهای خود بسیار خشن عمل می‌کرد، مثلا یک چشم گربه را درآورده بود.

اما مانع مهم‌تر بر سر ساختن انیمیشن سرراستی از داستان رینارد، وجه ضداستبدادی شدید آن بود. والت دسنی تشخیص داد که این محتوا برای کودکان چندان مناسب نیست.

تا اینکه یکی از اعضای کلیدی دیزنی به نام کن اندرسن این ایده به ذهنش رسید که داستان رابین هود، تبدیل به انیمیشن بشود. اما رابین هود هم آنچنان که می‌دانید شخصیتی ضداستبدادی داشت.

9-22-2014 10-52-04 AM

اینجا بود که به نظر تصمیم‌گیران رابین هود رسید که بیایند و دو شخصیت رینارد و رابین هود را ترکیب و تلطیف کنند، طوری که:

۱- خبر از آن خشونت‌ها نباشد.

۲- رابین هود، نه علیه جایگاه رفیع شاه، بلکه علیه کسی که به ناحق این جایگاه را اشغال کرده است یعنی همان پرنس جان، قیام کند! (به هر حال دوران جنگ سرد بود و به علاوه ممکن بود انگ گرایش به جریان‌های کمونیستی به سازندگان چنین انیمیشنی زده می‌شد!)

والت یزنی پیشنهاد اندرسن را پذیرفت، منتها بعد در طرح پیشنهاد او هم تغییرات زیادی را اعمال کرد.

9-22-2014 10-52-42 AM

جالب است بدانید که قسمت اول انیمیشن، یعنی همان قسمتی که رابین هود با زیرکی در هیئت فال‌بین، پرنس جان را تاراج می‌کند، از داستان رینارد اخذ شده است. قسمت دوم انیمیشن یعنی همان مسابقه نفس‌گیر تیراندازی هم در داستان اصلی ر:.۷-بین هود نیست و طبق تحقیقات قدمت این داستان حداکثر به نیمه قرن هجدهم برمی‌گردد و نه به دوران وسطی یعنی همان زمان زندگی رابین هود واقعی یا افسانه‌ای.

9-22-2014 10-51-48 AM

Mr.Apix بازدید : 229 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

در مطلب زیر، ۴۰ عدد کلید میانبر برای نرم‌افزار فتوشاپ برای شما علاقه‌مندان معرفی کردم که از قسمت لایه‌ها، انتخاب، ذخیره سازی، ابزارهای متن و براش‌هاست که امیدوارم مفید باشه و استفاده کنید.

لایه‌ها

pt-manipulatinglayers

پر کردن یک لایه(Fill a layer)

  • مک: Alt+Backspace (foreground) or Cmd+Backspace (background)
  • ویندوز: Alt+Delete (foreground) or Ctrl+Delete (background)

با استفاده از این کلید ترکیبی می‌توانید لایه‌های Foreground و Background را با استفاده از رنگ پر کنید.

ادغام لایه‌ها (Flatten layers)

  • مک: Cmd+Alt+Shift+E
  • ویندوز: Ctrl+Alt+Shift+E

با استفاده از این کلید ترکیبی می‌توانید لایه‌ها را که در فتوشاپ ساخته‌اید را کپی کنید.

ادغام لایه های قابل مشاهده(Merge visible Layers)

  • مک: Cmd+Shift+E
  • ویندوز: Ctrl+Shift+E

با استفاده از این دستور، به فتوشاپ دستور می‌دهید کل لایه‌هایی که در قسمت مدیریت لایه‌ها ایجاد کرده‌اید را با هم ادغام کند، فقط هنگام کار با این دستور مواظب باشید زیرا بعد از انجام اینکار جدا کردن لایه‌ها از هم بسیار پیچیده خواهد شد.

لایه ی جدید از طریق کپی (New layer via copy)

  • مک: Cmd+J
  • ویندوز: Ctrl+J

با استفاده از این دستور می‌توانید لایه انتخاب شده را کپی بگیرید.

لایه ی جدید از طریق برش (New layer via cut)

  • مک: Cmd+Shift+J
  • ویندوز: Ctrl+Shift+J

این دستور نیز مشابه کپی لایه می‌باشد با این تفاوت که ناحیه انتخاب شده را در یک لایه جدید کپی می‌کند.

فرستادن لایه انتخابی به اول (Bring layer to top of stack)

  • مک: Cmd+Shift+]
  • ویندوز: Ctrl+Shift+]

با استفاده از این دستور لایه انتخاب شده با یک باز فشردن کلید ترکیبی به اول لایه می‌رود.

فرستادن لایه انتخابی به آخر (Bring layer to bottom of stack)

  • مک: Cmd+Shift+[
  • ویندوز: Ctrl+Shift+[

با استفاده از این دستور لایه انتخاب شده با یک باز فشردن کلید ترکیبی به اول لایه می‌رود.

آوردن لایه به جلو (Bring layer forward)

  • مک: Cmd+]
  • ویندوز: Ctrl+]

این کلید ترکیبی به شما این امکان را می‌دهد که لایه را با هر بار فشردن کلید به جلو بیاورید.

آوردن لایه به عقب (Send layer back)

  • مک: Cmd+[
  • ویندوز: Ctrl+[

این کلید ترکیبی به شما این امکان را می‌دهد که لایه را با هر بار فشردن کلید به عقب بیاورید.

کپی چندین لایه (Copy multiple layers)

  • مک: Shift+Cmd+C
  • ویندوز: Shift+Ctrl+C

چندین لایه را انتخاب کنید، با استفاده از ابزار انتخاب، محدوده دلخواه‌تان را رسم کنید سپس کلید ترکیبی را اجرا کنید و    سپس کلید ترکیبی فراخوانی را بفشارید. می‌بینید کل محدوده انتخابی که چندین لایه را هم انتخاب کرده بودید در یک لایه جدید کپی شده‌اند.

انتخاب‌ها

 ps-selections

برگزیدن مجدد (Reselect)

  • مک: Cmd+Shift+D
  • ویندوز: Ctrl+Shift+D

یکی از پرکاربردترین کلید ترکیبی در انتخاب هست، با استفاده از این دستور اگر قسمتی را انتخاب کرده‌اید ولی ناخواسته ناحیه انتخاب به کل حذف می‌شود با فشردن این کلید می‌توانید ناحیه انتخابی را دوباره فراخوانی کنید.

انتخاب برعکس شود (Invert selection)

  • مک: Cmd+Shift+I
  • ویندوز: Ctrl+Shift+I

با استفاده از این دستور می‌توانید دور محدوده انتخابی را انتخاب کرده و روی محدوده انتخابی کار کنید. محدوده اصلی‌تان نیز به همان شکل باقی خواهد ماند

انتخاب همه لایه‌ها (Select all layers)

  • مک: Cmd+Opt+A
  • ویندوز: Ctrl+Alt+A

با استفاده از این دستور کل لایه‌هایی که در مدیریت لایه‌ها هستند انتخاب می‌شوند.

کم کردن از محدوده انتخاب، به دلخواه (Deselect from the selection area)

  • مک: Opt+drag
  • ویندوز: Alt+drag

با استفاده از این دستور اگر محدوده انتخابی‌تان را انتخاب کرده‌اید، با نگه داشتن کلید آلت و درگ کردن می‌توانید محدوده انتخابتان را به دلخواه کم کنید.

بیشتر کردن محدوده انتخاب، به دلخواه (Deselect all but the intersected area)

  • مک: Opt+drag
  • ویندوز: Shift+drag

با استفاده از این دستور اگر محدوده انتخابی‌تان را انتخاب کرده‌اید، با نگه داشتن کلید آلت و درگ کردن می‌توانید محدوده انتخابتان را به دلخواه بیشتر کنید.

 کم کردن محدوده انتخاب، اما داخل محدوده (Deselect from the selection area)

  • مک: Shift+Opt+drag
  • ویندوز: Shift+Alt+drag

اگر شما نمی‌خواهید محدوده‌ای را از حالت انتخاب خارج کنید، می‌توانید با استفاده از این کلید ترکیبی هر جایی را که می‌خواهید از حالت انتخاب خارج شود را کلیک کنید.

عدم انتخاب کل تصویر (Deselect the entire image)

  • مک: Command+D
  • ویندوز: Ctrl+D

یکی از پرکاربردترین کلید‌های ترکیبی در فتوشاپ است، می‌توانید با استفاده از این کلید ترکیبی کل محدوده انتخابتان را از حالت انتخاب خارج کنید.

مشاهده دستگیره‌های انتخاب (Find the sizing handles)

  • مک: Cmd+T, Cmd+0
  • ویندوز: Ctrl+T, then Ctrl+0

هنگامی که شما عکسی را داخل داکیومنتتان وارد می‌کنید بسیار سخته که بتونید هندل‌های آن را ببینید با استفاده از این کلید ترکیبی می‌توانید هندل‌های تغییر اندازه محدوده انتخاب را نمایان کرده و به دلخواه تنظیم کنید.

 

براش / پرکننده‌ها

ps-brushes

افزایش/کاهش اندازه قلم‌مو

  • مک: ]/[
  • ویندوز: ]/[

یکی از مهمترین اصول طراحی در فتوشاپ انتخاب درست اندازه براش در هر لحظه است، با استفاده از این کلید‌ها می‌توانید اندازه براش را بزرگ و یا کوچک کنید.

پر کننده(ّFILL)

  • مک: Shift+F5
  • ویندوز: Shift+F5

برای اینکه ناحیه انتخاب شده را سریعا پر کنید از این کلید ترکیبی می‌توانید استفاده کنید.

 افزایش/کاهش مقدار سختی براش (Increase/decrease brush hardness)

  • مک: }/{
  • ویندوز: }/{

مقدار سختی قلم‌مو نیز بسیار مهم است، پس استفاده کنید.

براش قبلی/بعدی (Previous/next brush)

  • مک: ,/.
  • ویندوز: ,/.

با استفاده از این دستور در وقت خود نیز صرفه‌‎جویی کنید و قلم‌مو‌ها را نیز با این کلید ترکیبی انتخاب کنید.

آخرین براش/اولین براش (First/last brush)

  • مک: </>
  • ویندوز: </>

برای انتخاب اولین و آخرین براش از این کلید ترکیبی استفاده کنید.

 

ذخیره و بستن

 pt-saving

ذخیره برای وب و دستگاه‌ها(Save for web & devices)

  • مک: Cmd+Shift+Opt+S
  • ویندوز: Ctrl+Shift+Alt+S

با استفاده از این کلید ترکیبی می‌توانید پنجره معروف و بسیار پرکاربرد ذخیره برای وب و دستگاه‌ها را باز کنید.

بستن و رفتن به نرم‌افزار پل (Close & go to bridge)

  • مک: Cmd+Shift+W
  • ویندوز: Ctrl+Shift+W

بروید و فایل بعدی‌تان را انتخاب کنید.Bridge همانطور که از نامش پیداست، به شما این امکان را می‌دهد تا بعد از بستن فایل به نرم‌افزار

 

 

کار با تصاویر خود

pt-josh

Levels

  • مک: Command+L
  • ویندوز: Ctrl+L

Free Transform

  • مک: Cmd+T
  • ویندوز: Cmd+T

Curves

  • مک: Cmd+M
  • ویندوز: Ctrl+M

Colour Balance

 

  • مک: Cmd+B
  • ویندوز: Ctrl+B

Hue/Saturation

  • مک: Cmd+U
  • ویندوز: Ctrl+U

Desaturate

  • مک: Cmd+Shift+U
  • ویندوز: Ctrl+Shift+U

Content aware scale

  • مک: Cmd+Shift+Opt+C
  • ویندوز: Ctrl+Shift+Alt+C

Create clipping mask

  • مک: Cmd+Opt+G
  • ویندوز: Ctrl+Alt+G

 

 

دیداری

pt-view

نمایش پیکسل های واقعی (View actual pixels)

  • مک: Cmd+Opt+0
  • ویندوز: Ctrl+Alt+0

کلید ترکیبی، نمایش عکس در پیکسل‌های واقعی

متناسب با صفحه نمایش (Fit on screen)

  • مک: Cmd+0
  • ویندوز: Ctrl+0

بهترین راه برای دیدن کل کار بر روی صفحه نمایش‌تان

بزرگ‌نمایی (Zoom in)

  • مک: Cmd+Plus(+)
  • ویندوز: Ctrl+Plus(+)

کوچک‌نمایی (Zoom out)

  • مک: Cmd+Minus(-)
  • ویندوز: Ctrl+Minus(-)

 

متن‌ها در فتوشاپ

pt-text

فزایش / کاهش اندازه متن انتخاب شده ۲واحد (Increase/decrease size of selected text by 2pts)

  • مک: Cmd+Shift+>/<
  • ویندوز: Ctrl+Shift+>/<

با استفاده از این دستور می‌توانید متن‌هایتان را به اندازه ۲ واحد بزرگتر کنید، با تکرار، بزرگتر می‌شوند.

 

 

فزایش / کاهش اندازه متن انتخاب شده ۱۰واحد (Increase/decrease size of selected text by 10pts)

  • مک: Cmd+Option+Shift->/<
  • ویندوز: Ctrl+Alt+Shift+>/<

با استفاده از این دستور می‌توانید متن‌هایتان را به اندازه ۱۰ واحد بزرگتر کنید، با تکرار، بزرگتر می‌شوند.

فزایش / کاهش اندازه فاصله کاراکترها (Increase/decrease kerning or tracking)

  • مک: Option+Right/Left Arrow
  • ویندوز: Alt+Right/Left Arrow

تعیین مقدار فاصله متن‌ها با استفاده از این دستور

تراز متن به سمت چپ / مرکز / راست (Align text left/center/right)

  • مک: Cmd-Shift-L/C/R
  • ویندوز: Ctrl+Shift+L/C/R

یک راه بسیار سریع و خوب جهت تراز متن

Mr.Apix بازدید : 146 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

سری جدید فیلم انیمیشن  باب اسفنجی از آب بیرون می‌آید، :) بله درست شنیدید، باب اسفنجی سری انیمیشن‌های محبوب کل دنیا که از سال ۲۰۰۴ از تلوزیون Nickelodeon  پخشش شروع شده و همچنان ادامه دارد، این بار با شروع ساخت فیلم سینمایی  سه‌بعدی باب اسفنجی و دوستانش به خشکی می‌آیند قرار است مخاطبان محبوب خود را ذوق زده کند، ساخت سری جدید باب اسفنجی تا ۱۳ فوریه سال ۲۰۱۵ آماده نمایش شود.

The_SpongeBob_Movie_Sponge_Out_of_Water_teaser_poster

خط سیر داستان :

در  این انیمیشن سه بعدی قرار است در پی حمله یک دزد دریایی خبیث به نام «آلامدا جک» با صداپیشگی «آنتونیو باندراس»، باب اسفنجی و تمامی دوستانش از شهر بیکینی باتوم در زیر آب به خشکی می‌آیند و داستان‌های مختلفی برای آنها روی می‌دهد که شلوار مکعبی در آنها نقش قهرمان را بازی می‌کند.

انیمیشن سینمایی جدید باب اسفنجی قرار است مثل قسمت‌های قبل بر اساس داستان‌هایی از استفان هیلن‌برگ و به کارگردانی پل تیبیت ساخته شود

بودجه تولید: ۶۶ میلیون دلار

زبان: انگلیسی

توزیع کننده: پارامونت پیکچرز

Mr.Apix بازدید : 223 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

 

Sasook_Puyanama_ (6)

چند سال پیش گروهی از بهترین هنرمندان کشورمون دور هم جمع شدن تا جریان کامیک بوک و گرافیک نوول و تولید انیمیشن هایی بر اساس اونها در ایران شکل بگیره. از من دعوت شد تا به عنوان نویسنده و مدیر بخش انیمیشن با اونا همکاری کنم و حمید بهرامی به همین خاطر از امریکا به ایران برگشته بود تا سرپرستی هنری بخش کامیک رو برعهده بگیره…

مدیریت این شرکت به نام آریا کامیکز با آقای جواد آشتیانی بود.برای شروع کار دوطرح داستانی ابرقهرمانی که من از پیش روشون تحقیق و کار کرده بودم انتخاب شدن ، و البته روایتی به سبک جدید از هفت خوان به قلم مجتبی نیک اخلاق.

Sasook_Puyanama_ (5) Sasook_Puyanama_ (3) Sasook_Puyanama_ (2)

دراینجا یکی از اون دو ابر قهرمانی رو که برای کامیک ها خلق کردم معرفی می کنم و درقسمت دوم این استتوس دومی رو… ساسوک اسم ابرقهرمان ایرانی ماست،نوجوانی از محله های پایین شهر که در داستانی کمدی و اکشن با افراد شروری به رهبری فردی خارجی و مرموزکه به سبک فیلمهای جیمزباند قصد نابودی آثار باستانی ایران رو دارن درگیر می شه….قصه و شخصیت در واقع یک نوع شوخی با اسپایدرمن بود و تلاش برای خلق یک الگو برای به وجود آوردن ابرقهرمانی ایرنی ، خاکی و معاصر… در داستانی حدود صدو پنجاه صفحه.

یک تیم طراحی و اجرای درجه یک دست به کار تولید این داستان مصور سه جلدی شدن منجمله مدیر هنری حمید بهرامی و طراح مهدی علی بیگی که البته نهایتاً جلد سوم مجموعه رو مهیار چاره جو کامل کرد.اون قدر امیدوار بودیم که حتی محمد مدرس مدل سه بعدی کاراکتر اصلی رو ساخت و تولید عروسک واقعی از ساسوسک رو با یک شرکت چینی پی گیری کرد و به ثمر رسوند… متاسفانه به دلیل عدم حمایت ها (علی رغم قول هایی که داده شده بود) در نهایت این گروه نتونست هدف بزرگش رو به ثمر برسونه و تعطیل شد ، هر چند که چند کتاب و تیزر انیمیشن خاص با زحمات زیادی نهایتاً کامل شدن اما دیده نشدن (که شاید در استتوس سومی به انیمیشن ها هم بپردازم)…و اما حالا:

Sasook_Puyanama_ (1)

اجرای سه‌بعدی ساسوک توسط: محمد مدرس

اخیراً به درخواست بخش فرهنگی مجلس جلسه ای در شرکت صبا در مورد دلایل محبوبیت بن تن و ابرقهرمانان در بین کودکان و نوجوانان ایران با حضور تعدادی از دست اندرکاران و کارشناسان انیمیشن برگزار شد (که منم به اون دعوت شده بودم ولی به دلیل مشکلی نتونستم حضور داشته باشم)… والله من نمی دونم اونجا چه صحبت هایی شد ، اما این رو می دونم که اگر بزرگان کشور نگران این محبوبیت ابرقهرمانان خارجی هستن حداقل کاری که می تونن انجام بدن حمایت درست و حساب شده ازخلق ورژن های ایرانی این نوع شخصیت ها برای مخاطب هاست. هرچند که وجود ابرقهرمان های داخلی به نظرم هیچوقت نمی تونه باعث از رونق افتادن و سلب محبوبیت مثلاً بت من یا بن تن بشه (و اصولاً این دو مقوله ربطی به هم ندارن) و اصولاً هرچند توجه به این موضوع رو مثبت می دونم ولی با این نوع برخورد همیشگی منفعلانه (و نه خلاقانه و فعالانه) مخالفم…وقتی به این موضوع فکر می کنم حداقل وجدانم آسوده است که در طول سالهای گذشته به همراه بعضی از هنرمندان درجه یک هم نسلم تلاشمون رو برای راه اندازی این نوع جریانات کردیم ولی با عدم حمایت آقایان (که حالا نگران محبوبیت بن تن هستن) هیچوقت کارمون به ثمری که باید، نرسیده و دیده نشده… این پست تلاشیه برای نشون دادن ذره ای از اون زحمات….

Mr.Apix بازدید : 191 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (2)

songofthesea-teaser

در این پست، نگاهی خواهیم انداخت به آنونس انیمیشن ایرلندی با عنوان: Song of the Sea که محصول استودیوی  Cartoon Saloon می‌باشد. این فیلم انیمیشن به کارگردانی تام مور Tomm Moore درحال تولید می‌باشد. این کار به روشِ دستی و با بالاترین کیفیت کار شده است. لازم به ذکر است انیمیشن دیگری از این استودیو در سال ۲۰۱۰ با عنوان The Secret of Kellsکاندید اسکار شده بود.

 

 

 

 

آهنگِ دریا، در مورد بنBen  و خواهرکوچکش سائوریس Saoirse است که عازم سفری شگفت‌انگیز می‌شوند تا جهانی کهن و عجیب را کشف کنند و قصد دارند تا از طریق دریا به خانه‌شان برگردند. این داستان الهام گرفته از فرهنگِ فلکلور ایرلند می‌باشد داستانِ فُک‌های دریایی که با آمدن به خشکی انسان می‌شوند.

منبع:puyanama.com

Mr.Apix بازدید : 149 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

 

مایا نسخه ال تی ۲۰۱۵ قابل اجرا روی Steam‌

 

نسخه جدید نرم‌افزار محبوب مایا یعنی ۲۰۱۵ برای آمدن روی استیم Steam لحظه شماری می‌کند. شرکت Valve که پلتفورم محبوب و معروفی است تصمیم گرفته تا نرم‌افزار محبوب و بسیار حرفه‌ای مایا را روی سرورهای Steam خود بیاورد تا این نرم‌افرار در اختیار ۶۵ میلیون گیمر، توسعه دهندگان و هنرمندان قرار بگیرد. تا بوسیله آن هنرمندان بتوانند بازی‌های سه بعدی و شخصی خودشان را تحت وب بسازند!!!
 
1016146-autodesk-maya-lt-2015-launch-steam
 
بسته‌های سرگرمی‌های آنلاین، میزبان بیش از ۲۰۰۰ بازی از تمامی ژانرهاست. کاربران نه تنها قادر هستند بلافاصله بازی محبوب خودشان را دانلود کنند، بلکه می توانند آن را در شبکه Steam بارگذاری و به اشتراک بگذارند.
فروش لایسنس مایا LT از تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۱۴ یعنی از فردا ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ آغاز خواهدشد و قیمت آن نیز ماهی ۵۰دلار است. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.
منبع:puyanama.com
Mr.Apix بازدید : 232 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

 

نقد کتاب | Animating Your Career‌

 

 

1016156-cover-620

7456442_origکتاب جدید استیو هیکنرز (Steve Hickners) یک راهنمای دقیق و ماهرانه در زمینه بدست آوردن شغل در صنعت انیمیشن است که به تازگی چاپ شده است. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که تعداد قابل توجهی کتاب در این زمینه منتشر شده است، اما شما باید بین این همه کتاب، دنبال یک کتابی باشید که نویسنده آن حرفه‌ای و دارای تجربیات فراوان مانند آقای استیو هیکنرز را پیدا کنید. استیو راه خود را از طریق دیزنی، Amblimation و استودیو انیمیشن دریم ورکز به عنوان یک هنرمند استوری‌بورد، تهیه کننده و کارگردان پیدا کرد. اعتبار او شامل فیلم‌هایی مانند، فرشته کوچولو پری دریایی، Who Framed Roger Rabbit ، شاهزاده مصر، Antz، غرور پدر و فیلم زنبور بوده که تجربیات ممتد او در این آثار دیده می‌شود.  او با برخی چهره‌های نام‌آوری همچون استیون اسپیلبرگ، جفری کاتزنبرگ، ریچارد ویلیامز و رابرت Zemeckis همکاری داشته است.  اگر دنبال یک مشاور حرفه‌ای هستید کسی نیست جز، Steve Hickners .

همه مطالب و مباحث مورد اشاره در این کتاب ارزشمند است. شما یک منبع غنی و حرفه‌ای در اختیار دارید که با خواندن آن می‌‎توانید در پایان کتاب به خودتان بگویید من هم می‌خواهم در انیمیشن سرمایه‌گذاری کنم.

اولین کتاب او یعنی، Animating Your Career، کتابی بسته بندی شده و علمی و متفکرانه در مورد شغل انیمیشن در دنیای رقابتی انیمیشن و همچنین برای پیشبرد حرفه‌ای در این صنعت از یک کاربر معمولی تا یک تهیه کننده یا کارگردان حرفه‌ای.

نیمه اول این کتاب، “رویای خودتان را بسازید”  به این صنعت به طور دقیق و موشکافانه‌ای می‌پردازد. همانطور که استیو کلید موفقیت خود را با بهره‌گیری از یک کار طولانی و موفق در صنعت فیلم به دست آورده است. بسیاری از نقاط قوت استیو با نمونه‌های واقعی جهان و اینکه چگونه آنها را در زندگی حرفه‌ای خود و یا مشاغل کسانی که در اطراف او هستند بکارمیگیرد همراه است. این بخش از کتاب انگیزه و حس مثبت را در خواننده ایجاد می‌کند.

در نیمه دوم از کتاب استیو همه چیز را به چالش میکشد. به نقش مدیریت، مانند سرپرستان، تهیه کنندگان و کارگردانان اشاره می‌کند. همانطور که استیو به نقش برجسته سرپرست انیماتورها اشاره می‌کند در ادامه نیز باید به این نکته توجه کرد که این مقوله خیلی  متفاوت از قسمت انیمیت است. در بسیاری از استودیوها هنرمندان می‌توانند با استفاده از نقش‌های خلاقانه بدون آموزش تا نقش‌های مدیریتی را در دست گیرند.منبع:puyanama.com

Mr.Apix بازدید : 193 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

 

«تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» به روایت تصویر‌

 

انیمیشن «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» به کارگردانی امید خوش‌نظر از تولیدات حوزه هنری با نگاه متفاوتی به جنگ در حال تولید است.

halapcheانیمیشن «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» به کارگردانی امید خوش نظر با موضوع جنگ روایت کابوس‌گونه دغدغه‌های زنی از اهالی حلبچه است.
این زن از اهالی حلبچه در این انیمیشن که نگاه و طراحی متفاوت و جدیدی دارد، در فضایی خیالی در جستجوی فرزند به دنیا نیامده‌اش به مکان‌هایی سخت و دردناک سفر می‌کند.

IMG09353556

ساخت موسیقی این فیلم به عهده پیام آزادی بوده است و در حال حاضر میکس نهایی صدای آن توسط آرش قاسمی در حال انجام است.

انیمیشن سینمایی «تمام زمستان‌هایی که ندیده‌ام» با مدت زمان ۱۷ دقیقه‌ تولید مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری و تهیه‌کنندگی مسعود صفوی است و به همت متخصصان و فعالان حوزه انیمیشن سه بعدی در مدت دو سال تولید شده است.

IMG09354517

پیش از این آرش کریمی نویسنده این انیمیشن در توضیح این انیمیشن گفته بود: با اتمام نگارش متن اثر به عنوان کارگردان هنری فعالیتم در پروژه آغاز شد و با توجه به سنگینی کار فرصت کمی در اختیار داشتیم و دکوپاژ، انیماتیک و پی وی زی در مرحله پیش تولید به انجام رسید. در ادامه برای فریم های کار به کانسپت نیاز داشتیم مخصوصا برای پلان زیر آب و علاوه بر این برای تک تک پلان‌های زیر آب کانسپت دقیقی زده شد.

IMG09343673

منبع:puyanama.com
Mr.Apix بازدید : 109 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات (0)

 

بازگشت مجدد تام‌و‌جری‌

 

عکس‌هایی از سری جدید انیمیشن‌ محبوب تام و جری،عکس‌های زیر از اپیزود‌های “Spike Gets Skooled” و “Cats Ruffled Furniture” که از شبکه تلوزیونی کارتون نتوورک “Cartoon Network” در حال پخش هست، گرفته‌شده است. همه عکس‌ها تحت کپی‌رایت شبکه کارتون نتوورک هستند.

1016083-1tjs080onlinegmt2-12001016083-1tjs080onlinegmt3-12001016083-1tjs080onlinegmt4-12001016083-1tjs080onlinegmt5-12001016083-1tjs080onlinegmt9-12001016083-tjsep01onlinegmte-12001016083-tjsep01onlinegmtl-12001016083-tjsep01onlinegmtm-12001016083-tjsep01onlinegmtn-12001016083-tjsep01onlinegmto-1200

ادامه دارد……منبع:puyanama.com

تعداد صفحات : 28

درباره ما
Profile Pic
اين سايت سعي دارد محيطي آموزشي براي هنرمندان ايجاد كند تا سطح دانايي را در رابطه با رشته خود يا رشته مورد علاقه افزايش دهد و آشنايي با افراد هنرمند در فضاي مجازي اينترنت و در نهايت همكاري در پروژه هاي كاري شخصي يا گروهي هر يك از افراد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با ايجاد كدام بخش انجمن موافق هستيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 416
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 167
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 225
  • بازدید ماه : 4,548
  • بازدید سال : 24,239
  • بازدید کلی : 166,820