close
تبلیغات در اینترنت
Cinematography در انیمیشن (قسمت دوم)‌
loading...

فروشگاه و وبلاگ استودیو انیمیشن اپیکس

ادامه از قسمت اول - این مبحث ادامه‌ی بررسی سینماتوگرافی در انیمیشن شگفت‌انگیزان  می‌باشد. تمامی تصاویر متعلق به دیزنی/پیکسار است. ترکیب‌بندی در فیلم شامل جنبه‌های دیگری از جمله: رنگ، شکل، خط، کنتراست، موقعیت‌ها، برش‌ها، نقطه‌‌ی دید، ریتم، پرسپکتیو، تناسبات، ژئومتری و … است.   صحنه‌ی میز نهارخوری مثال خوبی از نحوه‌ی پوشش دادنِ کاراکترهای مختلف می‌باشد. می‌توانید دوربین را روی هر کاراکتری که اولویت…

پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر بر مسلمین جهان مبارک باد

  پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر بر مسلمین جهان مبارک باد 


http://rozup.ir/view/1674391/fetr%20matlab.jpg

     
       عید سعید فطر


عید فطر یکی از دو عید بزرگ در سنت اسلامی است که درباره آن احادیث و روایات بیشمار وارد شده است. مسلمانان روزه دار که ماه رمضان را به روزه داری به پا داشته و از خوردن و آشامیدن و بسیاری از کارهای مباح دیگر امتناع ورزیده اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند می طلبند، اجر و پاداشی که خود خداوند به آنان وعده داده است.

امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) در یکی از اعیاد فطر خطبه ای خوانده اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده اند.

خطب امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام یوم الفطر فقال: ایها الناس! ان یومکم هذا یوم یثاب فیه المحسنون و یخسر فیه المبطلون و هو اشبه بیوم قیامکم، فاذکروا بخروجکم من منازلکم الی مصلاکم خروجکم من الاجداث الی ربکم و اذکروا بوقوفکم فی مصلاکم و وقوفکم بین یدی ربکم، و اذکروا برجوعکم الی منازلکم، رجوعکم الی منازلکم فی الجنه.

عباد الله! ان ادنی ما للصائمین و الصائمات ان ینادیهم ملک فی آخر یوم من شهر رمضان، ابشروا عباد الله فقد غفر لکم ما سلف من ذنوبکم فانظروا کیف تکونون فیما تستانفون (1)

ای مردم! این روز شما روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و نا امید می گردند و این شباهتی زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوی پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت به سوی منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوی منازلتان در بهشت برین، ای بندگان خدا، کمترین چیزی که به زنان و مردان روزه دار داده می شود این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می دهد و می گوید:

«هان!بشارتتان باد، ای بندگان خدا که گناهان گذشته تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.»

عارف وارسته ملکی تبریزی درباره عید فطر آورده است: «عید فطر روزی است که خداوند آن را از میان دیگر روزها بر گزیده است و ویژه هدیه بخشیدن و جایزه دادن به بندگان خویش ساخته و آنان را اجازه داده است تا در این روز نزد حضرت او گرد آیند و بر خوان کرم او بنشینند و ادب بندگی بجای آرند، چشم امید به درگاه او دوزند و از خطاهای خویش پوزش خواهند، نیازهای خویش به نزد او آرند و آرزوهای خویش از او خواهند ونیز آنان را وعده و مژده داده است که هر نیازی به او آرند، بر آوره و بیش از آنچه چشم دارند به آنان ببخشند و از مهربانی و بنده نوازی، بخشایش و کارسازی در حق آنان روا دارد که گمان نیز نمی برند.» (2)

روز اول ماه شوال را بدین سبب عید فطر خوانده اند که در این روز، امر امساک و صوم از خوردن و آشامیدن برداشته شده و رخصت داده شد که مؤمنان در روز افطار کنند و روزه خود را بشکنند فطر و فطر و فطور به معنای خوردن و آشامیدن، ابتدای خوردن و آشامیدن است و نیز گفته شده است که به معنای آغاز خوردن و آشامیدن است پس از مدتی از نخوردن و نیاشامیدن. ابتدای خوردن و آشامیدن را افطار می نامند و از این رو است که پس از اتمام روز و هنگامی که مغرب شرعی در روزهای ماه رمضان، شروع می شود انسان افطار می کند یعنی اجازه خوردن پس از امساک از خوردن به او داده می شود.

عید فطر دارای اعمال و عباداتی است که در روایات معصومین(ع) به آنها پرداخته شده و ادعیه خاصی نیز آمده است.

از سخنان معصومین(ع) چنین مستفاد می شود که روز عید فطر، روز گرفتن مزد است. و لذا در این روز مستحب است که انسان بسیار دعا کند و به یاد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلی نگذراند و خیر دنیا و آخرت را بطلبد.

و در قنوت نماز عید می خوانیم:

«... اسئلک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا ان تصلی علی محمد و آل محمد و ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمدا و آل محمد و ان تخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد، صلواتک علیه و علیهم اللهم انی اسالک خیر ما سئلک عبادک الصالحون و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون »

بارالها! به حق این روزی که آن را برای مسلمانان عید و برای محمد(ص) ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قرار دادی از تو می خواهم که بر محمد و آل محمد درود بفرستی و مرا در هر خیری وارد کنی که محمد و آل محمد را در آن وارد کردی و از هر سوء و بدی خارج سازی که محمد و آل محمد را خارج ساختی، درود و صلوات تو بر او و آنها، خداوندا، از تو می طلبم آنچه بندگان شایسته ات از تو خواستند و به تو پناه می برم از آنچه بندگان خالصت به تو پناه بردند.

در صحیفه سجادیه نیز دعایی از امام سجاد(ع) به مناسبت وداع ماه مبارک رمضان و استقبال عید سعید فطر وارد شده است:

«اللهم صل علی محمد و آله و اجبر مصیبتنا بشهرنا و بارک لنا فی یوم عیدنا و فطرنا و اجعله من خیر یوم مر علینا، اجلبه لعفو و امحاه لذنب و اغفرلنا ما خفی من ذنوبنا و ما علن ... اللهم انا نتوب الیک فی یوم فطرنا الذی جعلته للمؤمنین عیدا و سرورا و لاهل ملتک مجمعا و محتشدا، من کل ذنب اذنبناه او سوء اسلفناه او خاطر شرا اضمرناه توبة من لا ینطوی علی رجوع الی.»

پروردگارا! بر محمد و آل محمد درود فرست و مصیبت ما را در این ماه جبران کن و روز فطر را بر ما عیدی مبارک و خجسته بگردان و آن را از بهترین روزهایی قرار ده که بر ما گذشته است که در این روز بیشتر ما را مورد عفو قرار دهی و گناهانمان را بشوئی و خداوندا بر ما ببخشایی آنچه در پنهان و آشکارا گناه گردانیم ... خداوندا! در این روز عید فطرمان که برای مؤمنان روز عید و خوشحالی و برای مسلمانان روز اجتماع و گردهمائی قرار دادی از هر گناهی که مرتکب شده ایم و هر کار بدی که کرده ایم و هر نیت ناشایسته ای که در ضمیرمان نقش بسته است به سوی تو باز می گردیم و توبه می کنیم، توبه ای که در آن بازگشت به گناه هرگز نباشد و بازگشتی که در آن هرگز روی آوردن به معصیت نباشد. بارالها! این عید را بر تمام مؤمنان مبارک گردان و در این روز، ما را توفیق بازگشت به سویت و توبه از گناهان عطا فرما.» (3)

پی نوشت ها:

1- محمدی ری شهری، میزان الحکمه، 7/131 - 132

2- میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، المراقبات فی اعمال السنه، تبریز، 1281 ق ص 167، مجله پاسدار اسلام، ش 101، ص 10

3- نک: ماهنامه پاسدار اسلام، شماره 101، اردیبهشت ماه 1369 ص 10 - 11، 50

رمضان، تجلی معبود (ره توشه راهیان نور) صفحه 248

جمعی از نویسندگان

apixbax.rozblog.com

Cinematography در انیمیشن (قسمت دوم)‌

Mr.Apix بازدید : 51 دوشنبه 19 خرداد 1393 نظرات ()

ادامه از قسمت اول - این مبحث ادامه‌ی بررسی سینماتوگرافی در انیمیشن شگفت‌انگیزان  می‌باشد. تمامی تصاویر متعلق به دیزنی/پیکسار است. ترکیب‌بندی در فیلم شامل جنبه‌های دیگری از جمله: رنگ، شکل، خط، کنتراست، موقعیت‌ها، برش‌ها، نقطه‌‌ی دید، ریتم، پرسپکتیو، تناسبات، ژئومتری و … است.

 Cinematography-Incredibels-puyanama01

صحنه‌ی میز نهارخوری مثال خوبی از نحوه‌ی پوشش دادنِ کاراکترهای مختلف می‌باشد. می‌توانید دوربین را روی هر کاراکتری که اولویت دارد متوجه مخاطب کنید. ۵ کاراکتر که بر اساسِ صحبتِ هریک، سرهایشان را به سمتِ شخص مورد نظر می‌چرخانند. می‌توان سناریویی برای این شات ایجاد کرد که میلیون‌ها راه برای تصویربرداری با زوایای بی‌نهایت باشد:

 Cinematography-Incredibels-puyanama02

یک ۲shot. از دیدِ OverSholder مادر که احساس می‌کنیم از دیدِ او به نوزاد نگاه می‌کنیم.

 Cinematography-Incredibels-puyanama03Cinematography-Incredibels-puyanama04

 رنگ‌های گرم، نورپردازی گرم، تمامی اینها محیط گرم و آرام یک خانواده را تداعی می‌کند. لوازم به صورتِ پُست‌مدرن و بر اساسِ دیزاین دهه ۱۹۶۰ طراحی شده‌اند. اساسا این انیمیشن تحتِ همین دیدگاه در دهه۶۰ میلادی طراحی شده است.

 Cinematography-Incredibels-puyanama05

شات‌ها به زیبایی اجرا شده‌اند، مخاطب همیشه می‌داند که شخصیت‌ها کجا هستند، مادر به همراه دَش و هلن درحالِ نگاه به باب. دوربین آماده است که کات بخورد تا ببینیم به چه چیزی نگاه می‌کنند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama06Cinematography-Incredibels-puyanama07Cinematography-Incredibels-puyanama08Cinematography-Incredibels-puyanama09Cinematography-Incredibels-puyanama10Cinematography-Incredibels-puyanama11Cinematography-Incredibels-puyanama12Cinematography-Incredibels-puyanama13

باب در مرکز کادر قرار دارد. فکوس روی اوست. مرکزتوجه ثانویه روی کودکان هست که در کنار باب هستند که به صورتِ ناشیانه عمل کرده بود و درحالِ ترکِ میز نهارخوری، چون هلن می‌خواهد نکته‌ای را به باب یادآوری کند. یک ترکیب‌بندی مثلثی و قانونِ ۳تایی در سینماتوگرافی.

 Cinematography-Incredibels-puyanama14Cinematography-Incredibels-puyanama15Cinematography-Incredibels-puyanama16Cinematography-Incredibels-puyanama17Cinematography-Incredibels-puyanama18Cinematography-Incredibels-puyanama19Cinematography-Incredibels-puyanama20

شخصیت‌ها هیچ‌گاه در بکگراند ماجرا محو نمی‌شوند. رنگ‌ها و شکلِ سیلوئت همیشه باعث سرعت در خواندن و درکِ داستان می‌شود.

 Cinematography-Incredibels-puyanama21

می‌توانیم  در یک نمای Low-angel عکس‌العمل مادر در مقابل دویدنِ دش دور میز را ببینیم.

 Cinematography-Incredibels-puyanama22Cinematography-Incredibels-puyanama23Cinematography-Incredibels-puyanama24Cinematography-Incredibels-puyanama25Cinematography-Incredibels-puyanama26

آشکار است مادری که این قابلیت را دارد، بچه‌های او نیز قابلیت‌های ابرقهرمانانه خواهند داشت!. مادر در یک لحظه به جهات مختلفی کش آمده است. هر مادری که ۳کودک دارد باید منعطف باشد. باب سمبلِ پدرِ مراقب و قوی است. قدرتِ او درحال تحلیل رفتن است و تمامی عناصر نقش حفاظتی برای او را بازی می‌کنند تا  مخفی بماند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama27Cinematography-Incredibels-puyanama28

در تصویر زیر می‌توانید به وضوح حالتِ صورت کاراکترها را بخوانید.

 Cinematography-Incredibels-puyanama29

این شات به صورت خلاصه خصوصیات آنها را بیان می‌کند. یک نمونه از خانوا‌ده‌ای که یک روز بد داشته‌اند و یک اتفاق کوچک می‌تواند به تنش بزرگ سر میز نهارخوری تبدیل شود. اینجا مسئله آشفتگی نیست، اما اگر تحت فشار باشند به هم می‌چسبند!، وقتی صدای زنگ در شنیده می‌شود به سرعت سرجای خودشان می‌نشینند. درست لحظه‌ای که نزدیک بود همگی از قدرت‌شان استفاده کنند و بازهم تمرینی بود تا بتوانند آن را از دید عموم مخفی نگه دارند پس سریعا به حالت عادی برمی‌گردند و همه چیز عادی به‌نظر می‌رسد.

دیدنِ تمام خانواده در یک اتاق باز هم یادآورِ صرفِ دقت در طراحی شخصیت‌ها بود که به خوبی معرفِ شخصیت و قدرت آنهاست.

طراحی شخصیت‌ها در این فیلم فقط در جهت نمایش اینکه آنها چه کسانی هستند نیست، شخصیتِ آنها و هدف‌شان، و همچنین خودشان عنصرِ اصلی ترکیب‌بندی هستند. نه‌تنها زبانِ بدن و عملکردشان باعث می‌شود تا احساس‌شان را بفهمیم، بلکه باعث هدایت داستان نیز می‌شوند.

شکل بدنِ آنها و سیلوئتی که ایجاد می‌کنند مشخص است. حتی زمانی که صرفا در جایی از صحنه ایستاده باشند و فضا اشغال کرده باشند. بودنِ آنها در کانون توجه دوربین به ترکیب‌بندی صحنه کمک می‌کند.

در زیر راهنمای سریع ۳عنصر اصلی در طراحی شخصیت را می‌توانید ببینید. اینکه چطور از ترکیب این اشکال، به شخصیت‌ها رسیده‌اند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama30

اینجا هم تعدادی کانسپت و مجسمه از کتابِ هنریِ “Art of Incredibels” می‌توانید مشاهده کنید.

 Cinematography-Incredibels-puyanama31

ببینید نوع طراحی آنها چه نقش بزرگی در ترکیب‌‎بندی شاتی که درون آن حضور دارند بازی می‌کند. مقیاس کاراکترها، تناسبات، سیلوئت تمامی فاکتورها استیجینگ شات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معمولا کاراکترهایی که در مرکز توجه قرار دارند بر اساسِ اتفاقِ درحالِ جریان در کنارهم قرار می‌گیرند تا مفهوم و منظور آنها، تفکراتشان و تاثیرگذاری‌شان از طریق زبان بدن مشخص و گویا باشد. اما شکل و فرمِ بدن خودش به تنهایی نقش مهمی در ترکیب‌بندی داشته و عنصر مهمی در این زمینه است.

preston21

سینماتوگرافی هنرِ کنترلِ حرکتِ چشم است. تصمیم‌گیری روی ترکیب‌بندی شات، نحوه‌ی حرکتِ چشمِ مخاطب را کنترل می‌کند. نگاه روی چه چیزی بایستد، و بعد به کدام نقطه برود.

 Cinematography-Incredibels-puyanama31Cinematography-Incredibels-puyanama32

 نمای سرشانه‌ی خوب، چشم‌اندازِ شخصیت را نشان می‌دهد. دوربین تیلت‌داون می‌کند و سپس تیلت‌آپ تا به خوبی نشستنِ “دش” سرجای خودش را نشان دهد. حسی از داشتنعمق ، همیشه تلاشی هست که در هر شات باید به آن رسید.

 Cinematography-Incredibels-puyanama33Cinematography-Incredibels-puyanama34

 به خوبی کنار هم چیده‌ شده‌اند، ژئوگرافی این شات واقعا خوب کار شده است. حتی وقتی کاراکتر جدید (فروزون) وارد می‌شود. مخاطب هرگز موقعیت کاراکترها را نسبت به یکدیگر گم نمی‌کند. همیشه می‌دانیم کجا هستند و زبانِ بدن و ارتباطشان را به خوبی می‌خوانیم و احساس می‌کنیم.

 Cinematography-Incredibels-puyanama35Cinematography-Incredibels-puyanama36Cinematography-Incredibels-puyanama37Cinematography-Incredibels-puyanama38

“خط فرضی یا axis line ” مهم است. یک خط نامرئی میانِ شخصیت‌هایی که درحال گفتگو هستند را تجسم کنید. و دوربین را همیشه در یک طرفِ این خط قرار دهید. دوربین نباید در یکی از کات‌ها به طرفِ دیگر تغییر مکان دهد. اما در قوانین فیلم‌سازی راه‌هایی برای شکستنِ خط فرضی وجود دارد. همیشه راهی برای این کار هست به نحوی که برای بیننده آزاردهنده نباشد.

در این تصویر نکاتی از هنرمندِ طراحِ استوری بورد مارک کندی Mark Kennedy نقل شده است.

Cinematography-Incredibels-puyanama39

می‌توانید دوربین را هر طوری که دوست داشتید به توجه به خط فرضی بکارید. در این حالت، صرفنظر از محتوی شات، می‌توانید به کاراکترها کات بزنید. شخصیتِ سبزرنگ همیشه در سمتِ راستِ کادر خواهد بود. و شخصیتِ آبی سمتِ چپ.

اگر این خط را نادیده بگیرید موقعیت آنها تغییر می‌کند. البته موقعیت در کادر دوربین. این مخاطب را گیج می‌کند. اما مشکل هنگامی بغرنج می‌شود که شخصیت‌ درحال حرکت باشد. برای مثال: وقتی شخصیتی می‌دود، مسیری دارید که این اتفاق بر اساسِ آن می‌افتد و نمی‌خواهید از آن عبور کنید. برعکس، اگر از جهت دیگر فیلم‌برداری کنید، به نظر می‌رسد که کاراکترتان در جهت برعکسِ شاتِ قبل می‌دود.

 Cinematography-Incredibels-puyanama40Cinematography-Incredibels-puyanama41

در ادامه، دوربین از کلوس-آپ رادیو به نمای باز ۲کاراکتر می‌رسد. نماهای معرف همیشه قرار نیست Extreme Wide Shot باشد. کاهی اوقات آنها از نمای بسته به نمای واید می‌رسند تا موقعیت کاراکترها را نشان دهند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama42

قانون نقاط طلایی یا Rule of Thirds همه جا هست.

 Cinematography-Incredibels-puyanama43Cinematography-Incredibels-puyanama44

در این سکانس دوربین دور باب می‌چرخد، تا به آرامی موقعیت تغییر کند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama45Cinematography-Incredibels-puyanama46Cinematography-Incredibels-puyanama47Cinematography-Incredibels-puyanama48Cinematography-Incredibels-puyanama49Cinematography-Incredibels-puyanama50Cinematography-Incredibels-puyanama51Cinematography-Incredibels-puyanama52Cinematography-Incredibels-puyanama53

این سکانس مقداری صمیمیت دارد، می‌خواهیم مخاطب را به کدورت‌های قدیمی پیوند دهیم که در در گذشته اتفاق افتاده‌اند. بازی‌ها در صورت و همچنین عکس‌العمل‌ها مشهود است. سینماتوگرافی باید نقشِ مکمل این بخش از داستان را با زوایای ساده کامل کند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama54Cinematography-Incredibels-puyanama55

ترکیب‌بندی در این نماها باید طوری باشد که بازگوکننده‌ی این موضو باشد که رفتار آنها تحت کنترل است. پس دوربین  داخل ماشینی است که کاراکتری دور شدنِ آنها را دید می‌زند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama56

دوربین مستقیما به دل آتش می‌رود، و ما را با موقعیت مکانی ساختمانی که در حال سوختن است و قهرمانِ ما نیز آنجاست آشنا می‌کند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama57Cinematography-Incredibels-puyanama58Cinematography-Incredibels-puyanama59

آنها دیوار را خرد کرده از آن رد می‌شوند. زاویه دوربین قرار نیست چیزی از موقعیت مکانی آنها فاش کند تا وقتی که همزمان با کاراکترها از قضیه سردرمی‌آوریم.

 Cinematography-Incredibels-puyanama60Cinematography-Incredibels-puyanama61

 متوجه می‌شویم که آنها در یک مغازه‌ی جواهر فروشی هستند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama62

در یک نمای سریع، بیننده از نمای کلی آگاه می‌شود و می‌داند که کجا ایستاده‌اند.

 

Cinematography-Incredibels-puyanama63

نمای معرف از بیرون که ماشین پلیس در فریم دیده می‌شود.

 

Cinematography-Incredibels-puyanama64

خط فرضی می‌شکند تا کاراکتر جدیدی را معرفی کند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama65Cinematography-Incredibels-puyanama66Cinematography-Incredibels-puyanama67

دوربین پن می‌کند تا بیننده نیز متوجه سوژه‌ای که کاراکتر به آن نگاه کرده است بشود.

 Cinematography-Incredibels-puyanama68Cinematography-Incredibels-puyanama69Cinematography-Incredibels-puyanama70Cinematography-Incredibels-puyanama71

 دوربین دستِ فروزون را تعقیب می‌کند، در عمق کادر هم پلیس این کار را با استرس بوسیله‌ی کلتش انجام می‌دهد.

 Cinematography-Incredibels-puyanama72

یک نمای فوق‌العاده. افسر پلیس در فضای خالی ساعد و بازوی فروزون دیده می‌شود.

 Cinematography-Incredibels-puyanama73

برای نشان دادنِ استرسِ افسر پلیس، کمی سرش را چرخانده است، پرسپکتیو قدرتمند و کمی زاویه سربالاست که تا حدودی نشانگر این است که افسر تحت کنترل است نه اوضاع تحت کنترل افسر!.

 Cinematography-Incredibels-puyanama74Cinematography-Incredibels-puyanama75

 حرکت در این پلان خیلی سریع اتفاق می‌افتد، پس باید خیلی خوانا باشد. عمق عالی، می‌دانید که کاراکترها کجا هستند و نسبت به هم چه رابطه‌ای دارند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama76

نیروهای پشتی‌بان سریع وارد می‌شوند. اطراف را نگاه می‌کنند، تا موقعیت را بفهمند.

 Cinematography-Incredibels-puyanama78Cinematography-Incredibels-puyanama77Cinematography-Incredibels-puyanama79

افسر پلیس نمی‌داند که همکارش یخ‌زده است، تا وقتی که دور خودش می‌چرخد و دوربین به صورت او می‌رسد  و افسر را مشاهده می کند که یخ زده است.

در ادامه: باب را می‌بینیم که دیروقت و به آرامی وارد خانه‌اش شده است. او با دوستش بولوینگ بازی کرده، این چندمین بارش است، پس می‌داند اگر همسرش بداند که او کارهای مخفیانه‌ی ابرقهرمانانه انجام می‌دهد، برایش گران تمام می‌شود.

 Cinematography-Incredibels-puyanama80Cinematography-Incredibels-puyanama81Cinematography-Incredibels-puyanama82Cinematography-Incredibels-puyanama83Cinematography-Incredibels-puyanama84Cinematography-Incredibels-puyanama85Cinematography-Incredibels-puyanama86Cinematography-Incredibels-puyanama87Cinematography-Incredibels-puyanama88 نحوه‌ی قرارگیری کاراکترها حالت تعادل خوبی در سراسر شات ایجاد کرده است. وجود چراغ هم باعث اضافه کردنِ تعادل به شات شده است.

در نماهای زیر، از توالی شات‌ها استفاده شده است، کات میان هر دو، هربار کادر بسته‌تر می‌شود تا تنش و عصبانیت میان‌شان را به خوبی بیان کند. در داستان هم دیالوگ‌ها با تنش پیش می‌روند، پس شات‌ها هم با چنین حالتی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود تا زمانی که به یک نقطه پایان برسد. در این مورد، هنگامی است که دش حرف های آنها را می‌شنود.

Cinematography-Incredibels-puyanama89Cinematography-Incredibels-puyanama90Cinematography-Incredibels-puyanama91Cinematography-Incredibels-puyanama92Cinematography-Incredibels-puyanama93Cinematography-Incredibels-puyanama94Cinematography-Incredibels-puyanama95

 عصبانیت وقتی فروکش می‌کند که می‌فهمند بچه‌ها درحال گوش دادن هستند. همه چیز در یک نمای باز و پرسپکتیو نرمال به حالت عادی برمی‌گردد.

Cinematography-Incredibels-puyanama96

منبع:puyanama.com
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
Profile Pic
اين سايت سعي دارد محيطي آموزشي براي هنرمندان ايجاد كند تا سطح دانايي را در رابطه با رشته خود يا رشته مورد علاقه افزايش دهد و آشنايي با افراد هنرمند در فضاي مجازي اينترنت و در نهايت همكاري در پروژه هاي كاري شخصي يا گروهي هر يك از افراد
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با ايجاد كدام بخش انجمن موافق هستيد؟





    آمار سایت
  • کل مطالب : 416
  • کل نظرات : 36
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 104
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 168
  • بازدید ماه : 536
  • بازدید سال : 8,268
  • بازدید کلی : 61,052